11:37:45 / 01.10.2020 
Adana'da yer fıstığı hasadı başladı   |   Adana'da aranan hükümlü yakalandı   |   İnşaat işçisi akıma kapıldı   |   Kahvehaneye oyun baskını   |   Pozantı'da uyuşturucu operasyonu   |   Kurallara uymayanlara ceza yağdı   |   Sahte senet operasyonunda 10 tutuklama   |   Yüksel Mert'ten spor haberi   |   Elbise dolabındaki bidondan esrar çıktı   |   Uyuşturucu satıcılarına şafak baskını   |  
ANA SAYFA
   Adanahaber Özel
   Adana Güncel
   Ulusal Gündem
   Bölge Haberleri
   Ekonomi
   Dünya
   Siyaset
   Spor
   Sağlık
   Polemik
   Eğitim
   Bilim - Teknoloji
   Dini Hayat
   Kültür & Sanat
   Medya - Makale
   Künye
   Adana Tarihçesi
   Linkler
   Adana Protokol
   Video Galeri
Foto Galeri
Arşiv Arama
Tüm Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Dolmuşta feci ölüm
Durak'tan Bahçeli'ye sert serzeniş!
Erdoğan, Adanalılara seslendi
İşte Adana'nın milletvekilleri
MHP'nin adayı yeniden Sözlü
Başkan Sözlü'den adaylık açıklaması
CHP - İYİ Parti ortak adayı Durak mı?
ÇÜ'nün '3 Teker'ine ödül
AK Parti’den büyükşehir için 8 aday adayı
CHP'nin Büyükşehir adayı Karalar
 ÇOK YORUMLANAN
MHP'nin adayı yeniden Sözlü
CHP'nin Büyükşehir adayı Karalar
MHP yeni adaylarını açıkladı
Ak Parti Adana adaylarını açıkladı
CHP - İYİ Parti ortak adayı Durak mı?
İşçiye maaş yok festivale para çok
Bitmeyen köprüye yeni kaynak
Başkan Sözlü'den adaylık açıklaması
AK Parti’den büyükşehir için 8 aday adayı
Durak'tan Bahçeli'ye sert serzeniş!

EMAİL ADRESİNİZ

Google
Web adanahaber
ZAM VATANDAŞI GERDİ ESNAFA YETMEDİ
08.09.2020

Adana’da bütün toplu ulaşım ücretlerine zam yapıldı. Zam sonrası ise Adana’da vatandaşlar duruma tepki gösterdi.
Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar’ın dün sosyal medya hesabından özür dileyerek açıkladığı ulaşım zammına bugün vatandaşlar tepki gösterdi.

Adana’da bütün toplu ulaşım ücretlerine zam yapıldı. Bugünden itibaren uygulanmaya başlanan yeni tarife ile tam elektronik bilet Adana Büyükşehir Belediyesi’nin otobüslerinde 2 lira 90 kuruş, öğrenci bileti 1 lira 50 kuruş, öğretmen bileti ise 2 lira 40 kuruş olarak belirlendi.

Kentteki dolmuşlarda ise tam elektronik bilet 3 lira 50 kuruş, öğrenci bileti 2 lira 5 kuruş, 1 biniş elektronik bilet 4 lira 25 kuruş, 2 biniş elektronik bilet 7 lira 75 kuruş, 4 biniş elektronik bilet ise 14 lira 75 kuruş oldu.

Adana Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Özel Halk Otobüslerinde de tam elektronik bilet 3 lira 35 kuruş, öğrenci bileti 1 lira 90 kuruş, öğretmen bileti 2 lira 60 kuruş, 1 biniş elektronik bilet 4 lira 25 kuruş, 2 biniş elektronik bilet 7 lira 75 kuruş, 4 biniş elektronik bilet ise 14 lira 75 kuruş olarak belirlendi.

Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar, zam kararını sosyal medya hesabından vatandaşlara özür dileyerek duyurdu. Zam sonrası ise Adana’da vatandaşlar duruma tepki gösterdi.

Levent Yılmaz isimli bir vatandaş, “Normal değil fiyatlar. Vatandaş çok sıkıntı çekiyor. Allah millete yardım etsin. Şaşırdım fiyatları da öğrenince sabah” dedi.

Hatice Demir ise, “Biraz daha fiyatlar düşebilir çok yüksek şu anda. İnşallah tekrardan bir indirim olur. Ben dün duydum fiyatları ama bu kadar beklemiyordum. Öğrenci ulaşım fiyatları da arttı. 3-4 çocuk okutan var. Biraz daha indirirlerse iyi olur” diye konuştu.

“50-75 kuruş zam normal”
Dolmuş şoförü Mahmut Ünal da fiyatların normal olduğunu söyleyerek, “Normal karşılıyorum bu zamları. Vatandaş için de uygun olması lazım aslında. Çünkü mazota zam geldi. Bence 50-75 kuruş zam normal. Bayağıdır zam yapılmıyordu zaten. Kent kart çıkartılırsa daha da uygun olur fiyatlar” ifadelerini kullandı.

“Esnaf rahatlamayacak”
Adana Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Niyazi Göger de esnafın zor durumda olduğunu ve para kazanamadığını belirterek şunları kaydetti:
“Pandemi döneminden sonra vatandaşlar toplu taşımaya binmez oldu. Bu zam yapıldı ama esnaf rahatlamayacak. Esnaf zararda. Dün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, ‘Ayakta yolcu alımını yasaklandı’ açıklamasını yaptı haklı olarak. Biz eleştirmiyoruz bunu tabi ki de. Bizim yolcularımızın 3’te 1’i zaten ücretsiz. Öğrencilerde yok. Esnafın mazot parasını ödeyecek hali yok. Biz pandemiden bu yana yakıtları borca alıyoruz ve ödeyemiyoruz. Biz bu zammı almaya mecburduk. Dün Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar da sosyal medya hesabından zammı duyurdu. Onlar bile şu anda zarardadır. Bizimle rekabet edilmesin istiyorum. Biz bir güzergah talebinde bulunduğumuz zaman isteklerimiz yerine getirilmiyor. Ancak belediye otobüsleri bizim esnafın üzerinden istediği hatta, güzergahı oluşturuyor. Yolcu olmayan yerde de bizim gariban esnaf çalışıyor.”
Bu haber 8795 kez okunmuştur.
Arkadaşıma Gönder
Yorum Ekle
Yazdır

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan ADANAHABER veya adanahaber.com hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Nadir tarafından 19.09.2020 17:30:07 tarihinde yazılmış
ZAM az olmuştur.. artırılmasını talep ediyorum..

kurtuba tarafından 17.09.2020 16:38:27 tarihinde yazılmış
Zeydan ve chp belediyeciliği fiyasko çıktı, martın sonu bahar değil hazan oldu.Özlü sözler ile afiş, reklam ile kavga dövüş ile belediye yönetilmez ile ile ile.

İçgüvesi ilyas tarafından 16.09.2020 01:47:47 tarihinde yazılmış
Eline sağlık süper oldu

Zam Zam tarafından 15.09.2020 15:33:43 tarihinde yazılmış
Zama zam zam zama Zam

tarafından 13.09.2020 01:57:30 tarihinde yazılmış
Vatandaşın bir tarafındaki pantolonda yama yapılacak yer kalmadı, bu yıl doğalgaz, elektrik faturalarını nasıl Ödeyecek milletimiz ? Yorumculardan biri Yazmış Avrupa doğalgazı 120 dolardan biz 280 dolardan alıyoruz diye bu konuyu CHP li avukat vekillerden birisi mecliste akp lilerde sordu verilen cevap ticari sır ya hakikaten bu milletle dalga değil resmen hakaret ediliyor millete sen kimin vergisi ile ticaret yapıp sır diye yalan söylüyorsun .

Mehmet Yılmaz tarafından 10.09.2020 16:20:33 tarihinde yazılmış
Otobüsler, dolmuşlar pislikten bar bağlamış. Demir tutamaçlar pas içinde nerde temizlik bakım denetim. Toplu taşımaya binince pislikten midem bulanyor Zorunda olmasak binmeyiz üstüne bir de zam koymuşlar al birde burdak yak...

Serhat tarafından 10.09.2020 13:30:04 tarihinde yazılmış
Yamacı görevi deviraldığında demiştim Türkmen Obası büyükbir yıkımla karşı karşıya çıkmaya başladı... Yamacı ve ekibinin amacı Adana ya tüm kötülükleri yapmak.. Ulaşıma zam peki ulaşım hakkında vizyon projen varmı yamacı? Zam yapmak.. Adananın tek çaresi tüm Kırmızı beyaz mavi turuncu ulaşım araçlarını tek çatı altında toplamak Belediye de bu havuza dahil olacak... Bazı hatlarda 4çeşit ulaşım aracı gidiyor sabah akşam hariç boşa çalışıyor... Adananın tek kurtuluşu Minibüs Midibüs kalkacak Sadece otobüs çalışacak bugün Temsa hem Elektrik li hemde Doğalgaz ile çalışan Otobüs yapıyor hem trafik rahatlar hemde insanların cebi... Yamacı ve yandaşları bakın ben vatandaş olarak proje üretiyorum siz ne yapıyorsunuz ŞOV...

Bulut tarafından 09.09.2020 23:33:10 tarihinde yazılmış
Bari zam yaptınız bu zamın üstesinden de gelin artk Bu pandemi döneminde dolmuşlar toplu taşımanın hepsi Ayakta yolcu almakta tıklım tıklım sosyal mesafe diyorsunuz bu kadar çalışan halk evine ekmek götürmek için çalışıyor hiç denetim yok sıkı denetimi uygula bakim bidaha alıyorlarmı ceza yok ceza uygulama yokkkkk

Bahadır tkgöz tarafından 09.09.2020 10:54:51 tarihinde yazılmış
Her şey çok güzel oluyor. Elleme bu adanaya mustehak.

Anti Sosyal tarafından 09.09.2020 10:36:31 tarihinde yazılmış
Her şey ne güzel oluyor.. bu belediye başkanlarından muhtar olmaz ama koyunlar seçiyor..

X tarafından 09.09.2020 08:24:15 tarihinde yazılmış
YORUMLARI OKUYUNCA ZAM ÇOK ÇOK AZ BİLE .MAZOT 7 TL OLDUGUNDA GİDEN BAŞK İYİ ZAMLAMIŞTI ŞİMDİ MAZOT 5.70 İNMİŞ YİNE ZAMLADILAR MAZOT İNERSEDE ZAM MAZOT ÇIKARSADA ZAM GÜZEL .....DOLMUŞ FİYATLARI TİCARİ TAKSİ FİYATI OLMALI

tarafından 09.09.2020 07:08:16 tarihinde yazılmış
Seçim vaatlerinde Başkan İndirim yapacağım dediği herşeye zam yaptı bari vaat vermrseydin

Şanlı Gezi Harp Gazisi tarafından 09.09.2020 00:36:24 tarihinde yazılmış
Doğalgazı Avrupa 120 dolardan alıyor biz 280 dolardan alıyoruz, mecliste soruldu akp ise ticari sır ( soyar kılıf buluruz) dedi cevap yok . Dünya'da petrol fiyatları 115 dolardan 37 dolara düştü bizde bırakın indirimi her hafta çifter çifter zam döşeyip Vatandaşı soyulmuş soğana çevirdiler . 1 dolar 7.50 TL oldu Saray'ın camından bakan çıkmış " dolarlamı Maaş alıyorsunuz, yok TL sının rekabet gücü artıyor diye millete saraydan çokomelli masallar anlatıp sırıtıyor. Otomobillere verginin vergisinin vergisini icat edip geçen hafta yine ötv yükselttiler kimseden ses yok. zeydanı sevmem, fakat bu haberi sanki Türkiye'deki enflasyonun sorumlusu gibi servis edenleri Allah'a havale ediyorum.

Erkan Adanalı tarafından 08.09.2020 22:27:23 tarihinde yazılmış
Taksiye binin bırakın bu bakımsız pis otobüsleri Zeydan Karalar bu kadar musrufun olduğu bı kurumun yükünü nasıl çekecek zamla yazık bu baskanda cacık cikti

Atilla tarafından 08.09.2020 22:22:42 tarihinde yazılmış
Az bile yapmiş daha cok olması lzm

tarafından 08.09.2020 22:00:10 tarihinde yazılmış
Ücret artıyor bari kalite de artsa. Otobüsler çok yaşlı ve hurda. Hızla metrobüs ve körüklü otobüse geçilmeli. Hem pandemi nedeniyle tıklım tıkış yolculuk olmaz, hem de zamla toplanan paralar otobüslerin yenilenmesinde kullanılmış olur. Bu zamlar başka yerlere aktarılmasa keşke

Kiremithane tarafından 08.09.2020 21:35:59 tarihinde yazılmış
Artık yeter gerçekten yeter yazık bu halka bu millete su milleti halkı kimse düşünmüyor tek bildikleri şey zam ve kendi cepleri bu insanlar sizin kadar maaş almıyor başkanım yeter zam yerine indirim yapın ne kazaniyoruzki zamlı ücret ödeyelim

Nadir tarafından 08.09.2020 21:34:34 tarihinde yazılmış
Devletin geliri.. Vergi vergi vergi.. cezaa.. Yol niye yapılıyor.. Devleti soymak için.. Vatandaşı soymak için. Üretim mi o da nee.. Az olmuş zam Bence 2 katı olmalıdır.

Ferhat şengül tarafından 08.09.2020 21:32:06 tarihinde yazılmış
Ayıp ayıp insanlarin cebine goz dikmeyi bırakin zeydan bey senin gibi maaş fazla almıyor insanlarımız yazıktır günahtır bu insanlara el insaf 4 25 dolmuş ücreti mi olur maaşlara zam yok ama gider ücretlerine her zman zam millet kan ağlıyor isyanda millet pandemi döneminde zam olurmu hangi parayla dolmuş ücretleri ödenecek zam yapılacaksa bilinçli yapılsın maaşlara zam verin zam kaşıkla verilip çomceyle alınma dönemi bitsin

Vatandaş tarafından 08.09.2020 20:48:33 tarihinde yazılmış
Sivrisinekler belediyeden daha iyi çalışıyor bit dahaki seçime oylar sivrisineklere sabahlara kadar yatırmıyorlar..Ulaşıma zam da igüzel oldu adamlar demişti zaten her şey güzel olacak diye inanmamıştık...

Kemal tarafından 08.09.2020 20:16:02 tarihinde yazılmış
ÖTV Zammından neden bahsetmiyorsunuz YANDAŞ YALAKALAR

Hacı COSKUN tarafından 08.09.2020 18:41:05 tarihinde yazılmış
vicdansızlar, tüpe benzine gaza doğalgaza ötv ye arabalara evlere gıdaya her gün zam geliyor, siz aklı evvel akp yalakaları otobüse zammı yazıyorsunuz. Ne biçim gazetecisiniz?

osman kemal özkan tarafından 08.09.2020 17:25:09 tarihinde yazılmış
sayın başkan bu zamı geri alınız bu gariban insanların şu zor gününde dolmuşa veya otobüse binmek için çok zor şartlarda çalışan insanlara yardımcı olmqk ,çin şart değilmi ?

ali kaya tarafından 08.09.2020 17:09:25 tarihinde yazılmış
Oysa dizel fiyatı litrede 21 kuruş düşmüştü... Araba 50 litre alsa 10,5 tl kar etmiş oluyoruz. Ne büyük para !! BU ARADA 50 LİTREYİ BİR DEFADA ALAN KAÇ DELİKANLI VAR??? (ticari işler hariç )

 
 
 
EDİTÖR
Hüseyin BAYRAK
Hüseyin BAYRAK
Siyasiler ve Yalan
YAZARLAR
Elif NİSA

Yüksel MERT

Metin DOĞRUYOL
Metin DOĞRUYOL
Korona Virüs Afişlerde

KONUK YAZARLAR
Hasan TÜLÜCEOĞLU
Hasan TÜLÜCEOĞLU
Pozitivizm ve Dindarlar

Geçerli bir anket yok!

 
İLETİŞİM

İSTATİSTİK
Aktif Ziyaretçi: 
3428
Bugün Gelen: 
30280
Toplam Ziyaretçi: 
339252175